Ideal per respirar aire pur compaginant-ho amb epoques passades on els castells van ser una peça clau per a la historia. Al Baix Emporda Torroella Montgri Senderisme Girona Catalunya gaudiras de valent amb la familia o amics

Baix Emporda Torroella Montgri Senderisme Girona Catalunya

El majestuós Castell de Torroella de Montgrí amb grans vistes del baix Empordà

ÈPOCA DE L’ANY

Tot l’any (exceptuant els mesos d’estiu)

UBICACIÓ

DURACIÓ

Mig dia

Baix Emporda Torroella Montgri Senderisme Girona Catalunya

Aventura Girona et porta a fer una ruta pel castell de Montgrí que es troba situat al punt més alt de la muntanya del Montgrí, a una altitud de 315 metres i situat a 6 km del mar. És, sense dubte, el símbol del municipi.

L’arquitectura del castell rep la influència de l’estil importat d’orient després de les primeres creuades a Terra Santa durant els s. XII i XIII.

Aquesta excursió ens portarà a temps llunyans, els de la Catalunya de l’edat mitjana. Gaudirem d’unes magnífiques vistes panoràmiques: de l’Empordà i de la badia de Roses, de l’Estartit, de les comarques del Gironès i de la Selva, així com del massís de les Gavarres i del Montseny. I, sens dubte, en un dia clar, gaudirem de la silueta inconfusible de les Illes Medes.

La ruta és senzilla, en tant que es tracta d’una ruta circular dunes tres hores sense cap tipus de dificultat tècnica.

Començarem la ruta pel camí de la dunes de Torroella de Montgrí. Anirem guanyant per un camí ample de bon fer, i passarem per tres petites capelles de l’època fins que arribem a la creu de Santa Caterina. Després de passar per unes antigues canteres d’on van extreure la pedra per construir el castell, arribarem al majestuós castell de Torroella de Montgrí, edificat entre els anys 1294-1301.

El castell es pot visitar així com les seves torres, des d’on podem gaudir d’unes fabuloses vistes.

Seguidament, caminarem per la muntanya del Montgrí sense perdre altura i ens desplaçarem direcció est, fins al Coll d’en Garrigars. Després seguirem direcció nord al coll de Santa Caterina i baixarem a l’ermita de Santa Caterina.

L’ermita de Santa Caterina va ser fundada l’any 1932 per tres monjos provinents de Montserrat Es tracta d’una construcció d’estil gòtic tardà amb una nau central i dos laterals, del segle XVII i XVIII. Sembla ser que l’escriptor Víctor Català es va inspirar en aquest entorn per a escriure la seva famosa novel•la Solitud.

A continuació, pujarem uns escassos 30 metres que ens separen del Coll de Santa Caterina, allí trobarem la creu de Santa Caterina que ja haurem passat anteriorment. Des d’aquí, sols ens quedarà baixar cap al cotxe pel mateix camí per on hem començat la ruta.

Època: tot l’any, exceptuant els mesos d’estiu perquè fa molta calor

Nivell de dificultat: inicial. Desnivell positiu 350 metres

Destinataris: + 10 anys

Punt de trobada: pàrquing del supermercat Carrefour de Torroella de Montgrí - Veure mapa

Hora de la trobada: 9:00 hores

Pàrquing de l’activitat: 5 minuts del punto de trobada. Els participants seguiran amb el seu cotxe al guia

Duració de l’activitat: 3/4 hores des de que ens trobem fins que ens acomiadem

Què porta el participant: roba adequada per a la muntanya i impermeable (depenent de l'època de l'any), calçat d’esport, motxilla, 1 litre d'aigua i quelcom per menjar i recuperar forces (fruits secs, barretes energètiques, etc.)

Baix Emporda Torroella Montgri Senderisme Girona Catalunya Preus

1 persona: 120 euros

Grup de 2-3 persones: 60 euros por persona

Grup de 4-10 persones: 30 euros por persona

Grup superior a 11 persones: 25 euros por persona

El preu anirà en funció del nombre de persones que finalment realitzin l'activitat. La no realització de l'activitat per part del client al moment del seu inici no li exonera del pagament del seu import total

Podreu afegir-vos a grups ja existents creats per Aventura Girona per tal que l’activitat surti més econòmica

Què inclou el preu: guia titulat, reportatge fotogràfic i assegurança de responsabilitat civil i d’accidents. A més a més, Aventura Girona et convidarà a una beguda en finalitzar l'activitat mentre fem el feedback sobre l’activitat

Totes les activitats que ofereix Aventura Girona compten amb una assegurança d’accidents i de responsabilitat civil, tal i com exigeix la normativa en vigor que regula les Activitats Físiques Esportives en el Medi Natural (Decret 56/2003).
Tota la informació referent a la cobertura i a les condicions de l’assegurança es troba a disposició dels clients a les nostres oficines.
Així mateix, l’empresa compta amb un full de reclamacions a disposició dels clients.

× **Vostè està d'acord a la nostra política contractual!
× **Vostè està d'acord al nostre estat de reportatge fotogràfic!
× **Vostè està d'acord als nostres termes dels acords.